Manager Digital
Bedenken, vormgeven en bouwen van de Nederlandse Digital Customer Experience
Manager Digital
Over de organisatie
Als wereldwijde specialist in energiemanagement is onze opdrachtgever de uitdaging aangegaan om de manier waarop mensen en bedrijven energie gebruiken te veranderen. Zij vormt daarmee de essentiële link tussen de energieproductie en het energiegebruik. Binnen de Nederlandse organisatie vindt organisatie-breed een transitie plaats van een meer product georiënteerde organisatie naar een organisatie die trusted partner is voor haar relaties. Solution offering, customer intimacy en het denken in klantgroepen/channels komen centraal te staan in de klantrelatie. Om dit te realiseren worden onder meer de organisatiestructuur & markt-/klantfocus aangepast en worden cultuur, competentie, leiding, leiderschap(stijl), teamsamenstelling en mindset van de hele organisatie in lijn gebracht met deze doelstellingen. Binnen de afdeling Commercial Excellence staat Etail Channel Development hoog op de agenda. De DCE Program Manager wordt eigenaar van de Nederlandse Etail channel.
Over de rol
Jij bent eigenaar van de gehele Etail strategie voor Nederland. Dit betekent bouwen en ontwikkelen. Dit betekent customer experience en online strategie. Maar ook front-end ontwikkeling, digitale transformatie, content- en commerce management, social media en klantbeleving. En dat in een omgeving waar vanuit de global teams hard gebouwd wordt aan webshop deployment, configurator deployment en een MyCompany omgeving. Jij werkt daarvoor nauw samen met het Global eCommerce team en vertaalt alle initiatieven die hieruit voortvloeien naar jouw markt. Tegelijkertijd zorg jij ervoor dat jij jouw Nederlandse stempel drukt op de internationale strategie. Jij ontwikkelt programma’s, beheert en beheerst het eMarketing budget en de ROI die hieruit voortvloeit. Op basis van eCommerce data analyse ontwikkel jij voortdurend programma’s en gerichte acties. Dit leidt tot een verdubbeling van de eCommerce omzet als opmaat naar een volwaardig eCommerce Channel.
Over jou
Als manager digital weet jij als geen ander digitale kanalen te ontwikkelingen en in te bedden in traditionele BtB industrieën en kanalen. Jij hebt een brede kijk op digitale commercie en verstand van Etail, digitale product marketing strategieën en eCommerce as a Service. Omnichannels en partnerships vormen jouw natuurlijke werkomgeving. Zowel in eigen eCommerce-kanalen als partnerkanalen en indirecte distributie kanalen weet jij (partner-)programma’s te ontwikkelen die waarde toevoegen. Jij beweegt makkelijk op lokaal, nationaal èn internationaal niveau. Jij ziet het als uitdaging om innovatie te creëren in traditioneel opererende markten. Dit doe jij op basis van jouw energie, persoonlijkheid èn overtuigingskracht. Jij vult dit aan met een gedegen kwantitatieve marketing (-communication) achtergrond, uitstekende project- en (partner-) programma management vaardigheden. Jij combineert academisch niveau en creativiteit met scherpe analyse, focus op resultaat en opgestroopte mouwen.