Customer and Digital Transformation - Driving today’s complex business

Als ondernemer en management wil je kansen pakken op het moment dat die zich voordoen. Het liefst met een organisatie die wendbaar en proactief reageert op snelle markt- en  technologische veranderingen. Door de marktdynamiek helder voor ogen te hebben en deze ondernemend en slagvaardig te vertalen naar de interne organisatie.

In tijden van verandering zijn snelheid, overzicht en zakelijk instinct essentieel voor succes. Bij uitstek is dit het domein van onze Chief on Demand, als de noodzaak voor verandering het grootst is. Een actieve sparringpartner aan de managementtafel, die meedenkt, beslissingen neemt en problemen oplost over organisatievraagstukken, marktbewerking en strategische heroriëntatie om de vertaalslag naar de toekomst succesvol en duurzaam te helpen realiseren.

In our simplified view of the world the basis of success
Invite us to have a look and we will produce quick reality check and a solid path forward. Opening up new markets through innovative thinking covering Africa, Middle East and Asia.
Haal het maximale uit je interne en externe communicatie

Marketing & Communications

Haal het maximale uit je interne en externe communicatie. Het speelveld voor organisaties en merken is zo complex geworden dat het tempo van de veranderingen nauwelijks is te overzien. Achterblijven is geen optie. Wat besteedt je uit?
comms

Digital Transformation

A digital commerce strategy by building resilience on your path to business growth. How to win the hearts and minds of your customer.
CTO / CIO
How all software teams move towards zero productivity and what to do about it. Imagine you just started your own gardening company. Your first customer, Mary, was very happy with your dedication, personal attention and praised the quality of your work. ….lees meer
Succesful digitization needs servitization 2.0

Succesful digitization needs servitization 2.0

Simply said, servitization is delivering more customer value by providing proactive services besides the product itself. The ultimate example of servitization is offering the Product-as-a-Service or Output Services. Yet, this value proposition may not always be the Holy Grail in the B2B tech and machinery industry. …lees meer van onze netwerk partner.
How to enable value selling in a rough practice

How to enable value selling in a rough practice

Value Selling is a well-known idea in B2B sales and services: focus on the customer value of your solution and harvest satisfied customers at higher margins. …lees meer van onze netwerk partner.

Chief on Demand - Van ‘op de loonlijst’ naar ‘on demand’.

Overal gaan we van bezit naar gebruik. Dat werkt voortaan ook voor Business Teams. Gewoon de juiste expertise kunnen bijschakelen als nodig is. Van ‘op de loonlijst’ naar ‘on demand’. Wel de kunde en de loyaliteit, niet de kosten! Dat mag je verwachten van een  Chief on Demand.

Geïnteresseerd? Maak een afspraak met Marc Timmermans om de mogelijkheden te bespreken (telefoon 088 5000 500 of mobiel 06 2638 2019). Of stuur ons een contact verzoek voor een kennismakingsgesprek.

Succesvol Business Development door mensen en culturen te verbinden

Mijn jarenlange ervaring met eindverantwoordelijke posities in internationale Sales, Marketing en Business Development heeft geresulteerd in een waardevol en extensief netwerk van organisaties en business leaders in Europa, Midden – Oosten, Azië en Afrika.

Als consultant, investeerder en C-level Executive in de internationale energie-, en kapitaalgoederenmarkten ligt mijn toegevoegde waarde in Business Development, Sales, Innovatie en Groei. Ik haal er veel voldoening uit om een (scale up) organisatie, op basis van een scherpe analyse van een groeistrategie te voorzien en de eventuele veranderingen aan te sturen die leiden tot het realiseren van de gestelde doelen. Het onderkennen & overbruggen van culturele verschillen in combinatie met een scherpe business sense zie ik als mijn kracht bij het internationale zakendoen.

Acterend vanuit Dubai en Nederland ondersteun ik als consultant en Chief on Demand graag organisaties die resultaten willen boeken met hun internationale expansieplannen.

International Business Development

A specialist in helping companies to ramp up their eCommerce capabilities.

Proven track record as a successful e-commerce and omni-channel entrepreneur/manager who is capable of translating customer journeys into (digital) retail and e-commerce solutions while maintaining oversight on strategic, organizational, and financial consequences. Retail brands and organizations are increasingly facing e-commerce and omni-channel issues with significant implications for internal disciplines. Obtaining consent from and fostering cooperating with existing external retail and business partners is a critical factor in success. Potential channel conflicts and cannibalization risks are an ever-present challenge that often result in e-commerce strategies being postponed at the risk of missing the boat. Well-known (franchise) examples of this include Bart Smit, HEMA, Intertoys, and V&D.

Is your organization facing similar changes and would you like temporary management assistance? With years of experience and in-depth knowledge of the conversion funnel, digital landscape, and the dynamics and financial ramifications of e-commerce/omni-channel, our Chief on Demand Christa Bosman is the ideal manager for this process. With he talent for assessing organizational relationships, Christa can make any necessary (temporary) adjustments to strategy and has a natural ability to inspire and motivate people.

Haal het maximale uit je interne en externe communicatie

Bob adviseert mensen, merken en organisaties die zich voorbereiden op veranderingen in technologie, werk en communicatie. Het speelveld voor organisaties en merken is zo complex geworden dat het tempo van de veranderingen nauwelijks is te overzien voor leiders. Achterblijven is geen optie, maar hoe weet je dat je de juiste mensen hebt en dat ze doen waar je als bedrijf en merk voor staat? Wat doe je zelf, wat besteed je uit? Hoeveel budget moeten je alloceren en hoe meet je het rendement? Wat doe je als het mis gaat? Eén negatieve tweet kan funest zijn voor je merk. Zeker als het ‘viral’ gaat. Wie is verantwoordelijk voor crisismanagement en hoe kom je er sterker uit? Reputatieschade kun je niet altijd vermijden, maar je kunt je er wel goed tegen wapenen.
Bob Hekkelman heeft een brede ervaring met communicatiemanagement in een internationale en multiculturele omgeving. Specifieke aandachtsgebieden zijn;

  • Het optimaliseren van digitale marketing en communicatiestructuren en processen
  • Het creëren van ‘value propositions’ voor merken en organisaties
  • Ontwikkelen & acquireren van relevante kerncompetenties
  • Multi Channel Communicatieadvies, budgettering en ROI
  • Selectie, beoordeling, contractonderhandeling met externe bureaus
Wat is er mooier dan vraagstukken bespreken en met elkaar oplossingen bedenken, hoe lastig of onmogelijk die ook lijken?  Bij Artsen zonder Grenzen, Fokker en Vanderlande heb ik oa. ervaren dat teamdynamiek, de juiste mensen op de juiste plaats, coachen en verbinden (zowel binnen als buiten de eigen organisatie) van onschatbare waarde zijn, en niet alleen in een cross-culturele omgeving. Daar ligt mijn passie om mensen te stimuleren en te motiveren, verandering te coachen, teams te bouwen of de juiste vrouw of man te vinden.

Gedurende vele jaren heb ik internationale en op export gerichte ondernemingen geleid. Veel gereisd en ook gewoond in Azië en Zuid-Amerika. Ik heb ervaren dat organisaties, die uitdagingen met lef aangaan en in staat zijn wendbaar en proactief te reageren op snelle markt- en  technologische veranderingen het meest succesvol zijn. Door de juiste mensen en ervaringen te verbinden en perspectief te bieden. Door marktdynamiek intern te vertalen naar ondernemerschap en slagvaardigheid van de organisatie. Waarbij processen, innovatie, herstructurering en supply chain strategische schakels zijn van groei en waardevermeerdering.

Hier komen mensenkennis en business intuïtie bij elkaar. Een krachtige combinatie die het verschil maakt. Een ervaring die ik als consultant en ook als CCO chief-on-demand graag deel om bij te dragen aan het succes van iedere onderneming en haar mensen.

De wereld verandert. We zijn verbonden met alles en iedereen. De druk van technologische vooruitgang is voelbaar, nu meer dan ooit. De impact van ‘Always Connected’ door mobile, big data, internet of things maar ook social media is onomkeerbaar. De technologie verandert en onze reikwijdte neemt toe. Zijn dit de ingrediënten voor digitale transformatie? Het antwoord is ‘Nee’. Het succes van digitale transformatie en bedrijfsvoering wordt bepaald door Focus, Acceptatie en Samenwerking. De klant staat hierbij centraal. Technologie is een middel in een samenleving waar digitaliteit ons verbindt.

Al bijna 26 jaar succesvol in de ICT/Telecommunicatie (nationaal & internationaal) door het samenwerken met en verbinden van getalenteerde professionals. Succesvol door het delen van passie en het erkennen/herkennen van de mens achter de professional.

Als digitale transformatie, business creation hoog op uw agenda staat dan nodig ik u uit voor een gesprek.

Customer & Digital Innovation