CHIEF ON DEMAND HUMAN RESOURCE - EXPERTISE BIJSCHAKELEN ALS DAT NODIG IS

Overal gaan we van bezit naar gebruik. Dat werkt voortaan ook voor Business Teams. Gewoon de juiste expertise kunnen bijschakelen als nodig is. Van ‘op de loonlijst’ naar ‘on demand’. Wel de kunde en de loyaliteit, niet de vaste kosten! Dat mag je verwachten van een  Chief on Demand.

Chief on Demand / Interim

Chief Human Resource Officer - strateeg voor het creëren van high performing organisaties

Een sterke bedrijfscultuur biedt een krachtig competitief voordeel. Vooral in tijden van verandering. Is de bedrijfscultuur goed gelinkt met de koers van de business? Grote kans dat acquisitie, groei, productvernieuwingen of een voorgenomen fusie dan succesvol zijn. Werknemers vormen de bedrijfscultuur en de grootste uitdaging van het management is dan ook om iedereen zo effectief en gebalanceerd mogelijk te laten bijdragen aan het grotere geheel.

Bij uitstek is dit het domein van Triceps’ Chief Human Resources Officer (CHRO on Demand). Als de nood het hoogst is komt deze betrouwbare HR business partner de organisatie versterken. Op basis van vertrouwen en kameraadschap en met opgestroopte mouwen. Dat gaat verder dan vrijblijvend adviseren: als business partner is de CHRO on Demand een actieve sparringpartner op het gebied van cultuur en gedrag, die beslissingen neemt en problemen oplost, fungeert als makelaar in talent en relaties ontwikkelt. Met communitymanagement van alle medewerkers als speerpunt zal deze chief netwerken, doen aan teambuilding en conflicten oplossen. Ook beïnvloedt en coacht hij of zij cultuur en gedrag. Deze chief weet wat mensen beweegt in hun werk en beschikt over een breed instrumentarium om gedrag te beïnvloeden.

Alles draait om leiderschap en inzicht
Als sparringpartner voor CEO’s, managementteams of investeerders en als strateeg voor veranderingsprocessen is Bernadette Crijns de ervaren CHRO on Demand. “Veel bedrijven willen een van de business strategie afgeleide HR-strategie. Met een duidelijke HR-agenda, die aansluit op de toekomstige ontwikkelingen van de organisatie. Bij krimping of uitbreiding, organische groei of een overname, een nieuwe productmarkt of nieuwe sales cultuur: elke fase van de organisatie vraagt om een nieuw soort leiderschap en de CHRO weet deze vertaalslag te maken. Een bedrijfscultuur kun je zomaar niet veranderen, maar je kunt wél het effect van een beslissing helder maken.
Toekomstgericht luisteren: We geloven in het product en de markt en bekijken of de organisatie op de juiste manier is ingericht. Onze eerste vraag is steevast: ‘Waarom wil je organisatie dit doen?’, om vervolgens meteen de vertaalslag naar de toekomst te maken: misschien kan je nu al technologische expertise aan boord halen, of mensen uit de VS, als daar je groeimarkt ligt. Vaak ben je een klankbord voor de CEO, die zijn persoonlijke drijfveren nu eens kan ventileren bij iemand van buiten de organisatie.
GeïnteresseerdDe ‘on demand’ dienstverlening van Triceps kan als abonnement worden afgenomen en kan ook tailormade worden ontwikkeld. Neem contact op voor een vrijblijvend kennismaking gesprek, telefoon 088 5000 500, of stuur ons een contact verzoek.
Meten is weten en Google is er groot(s) mee geworden.
Meten is weten en Google is er groot(s) mee geworden. Naast data-exploitatie, is onder meer gedurende 10 jaren onderzoek* gedaan naar de 10 kenmerken die een “beste baas” doen onderscheiden van gewoon een “baas”. ….lees meer.
boom groot
“Wat een bijzondere tijd is dit, hè? ” en “Hoe bijzonder dat de wereld in de afgelopen weken zo heel anders is?” Dit zijn uitspraken die wij dagelijks en tijdens elk gesprek horen. ….lees meer.