Are you at your most powerful?

Chief Human Resources Officer

Een sterke bedrijfscultuur biedt een krachtig competitief voordeel. Vooral in tijden van verandering. Is de bedrijfscultuur goed gelinkt met de koers van de business? Grote kans dat acquisitie, groei, productvernieuwingen of een voorgenomen fusie dan succesvol zijn. Werknemers vormen de bedrijfscultuur en de grootste uitdaging van het management is dan ook om iedereen zo effectief en gebalanceerd mogelijk te laten bijdragen aan het grotere geheel.

Bij uitstek is dit het domein van Triceps’ Chief Human Resources Officer (CHRO on Demand). Als de nood het hoogst is komt deze betrouwbare HR business partner de organisatie versterken. Op basis van vertrouwen en kameraadschap en met opgestroopte mouwen. Dat gaat verder dan vrijblijvend adviseren: als business partner is de CHRO on Demand een actieve sparringpartner op het gebied van cultuur en gedrag, die beslissingen neemt en problemen oplost, fungeert als makelaar in talent en relaties ontwikkelt. Met communitymanagement van alle medewerkers als speerpunt zal deze chief netwerken, doen aan teambuilding en conflicten oplossen. Ook beïnvloedt en coacht hij of zij cultuur en gedrag. Deze chief weet wat mensen beweegt in hun werk en beschikt over een breed instrumentarium om gedrag te beïnvloeden.

‘Alles draait om leiderschap en inzicht’
Als sparringpartner voor CEO’s, managementteams of investeerders en als strateeg voor veranderingsprocessen zijn o.a. Jan Michielsen en Harmen Stakenburg de ervaren CHRO on Demand. “Veel bedrijven willen een van de business strategie afgeleide HR-strategie. Met een duidelijke HR-agenda, die aansluit op de toekomstige ontwikkelingen van de organisatie. Bij krimping of uitbreiding, organische groei of een overname, een nieuwe productmarkt of nieuwe sales cultuur: elke fase van de organisatie vraagt om een nieuw soort leiderschap en de CHRO weet deze vertaalslag te maken. Een bedrijfscultuur kun je zomaar niet veranderen, maar je kunt wél het effect van een beslissing helder maken.

Toekomstgericht luisteren
We geloven in het product en de markt en bekijken of de organisatie op de juiste manier is ingericht. Onze eerste vraag is steevast: ‘Waarom wil je organisatie dit doen?’, om vervolgens meteen de vertaalslag naar de toekomst te maken: misschien kan je nu al technologische expertise aan boord halen, of mensen uit de VS, als daar je groeimarkt ligt. Vaak ben je een klankbord voor de CEO, die zijn persoonlijke drijfveren nu eens kan ventileren bij iemand van buiten de organisatie.

Autoriteit en houvast zijn onze kernwoorden.
Maar ook authenticiteit en waarneming. Onze eigen kracht en visie, waarmee we naar de organisatie kijken. Dat is niet elke dag nodig, één of twee dagen per maand hulp bij het invullen van je strategie kan al veel verschil maken.”

Abonnement
De ‘on-demand’-dienstverlening van Triceps kan als abonnement worden afgenomen en kan ook tailormade worden ontwikkeld. Met dit concept schaal je onze dienstverlening op in periodes waar het nodig is. Hierdoor is de Chief on Demand voor elke ondernemingen een oplossing.

Neem contact op met Harmen Stakenburg via: stakenburg@triceps.nl, +31 (0)6 19 91 25 82 of LinkedIn.

Neem contact op met Jan Michielsen via: +31 (0)88 – 5000 500

Harmen Stakenburg
Jan-Michielsen